Tegnologie-ondersteunde koöperatiewe leer om selfgerigte leer te bevorder |
Projekleier: Prof Elsa Mentz Bron van befondsing: NNS-projek (2018 - 2020) Doelwitte: Die fokus van hierdie projek sal wees op die vestiging van effektiewe tegnologie-ondersteunde koöperatiewe leeromgewings om selfgerigte leer te bevorder. Onderwys- en ingenieurstudente van die NWU en studente van Unisa sal aan hierdie projek deelneem. Kultuurhistoriese aktiwiteitsteorie (KHAT) gekombineer met die sosiaal-interafhanklikheidsteorie sal gebruik word as lens vir hierdie navorsing binne realisme as filosofiese paradigma. ʼn Kwalitatiewe en kwantitatiewe ontwerpgebaseerde benadering sal gevolg word om effektiewe koöperatiewe leerintervensies, ondersteun deur tegnologie, te ontwikkel, te implementeer en te evalueer, om selfgerigte leer in ʼn hoër onderwys-leeromgewing te bevorder. Die verwagte uitkoms is om ʼn raamwerk te ontwikkel vir die implementering van tegnologie-ondersteunde koöperatiewe leer, bevorderlik van selfgerigte leer. Hierdie raamwerk sal koöperatiewe leer-ingebedde assessering, die impak van eweknie-refleksies sowel as strategieë vir dieper leer insluit. Ons sal voorts riglyne voorstel om die effektiwiteit van die integrasie van die vyf elemente van koöperatiewe leer in ʼn tegnologies-ondersteunde koöperatiewe leeromgewing te evalueer. Met dié projek beoog ons uiteindelik om beleid van hoër onderwys-onderrig en -leer in te lig. |
Multimodale multigeletterdhede ter ondersteuning van selfgerigte leer |
Projekleier: Prof Jako Olivier Bron van befondsing: NNS-projek (2018 - 2020) Doelwitte: Die doelwitte van hierdie navorsingsprojek sal wees om:
|
Multimodale Leer en Oop Opvoedkundige Hulpbronne (OOH) |
Projekleier: Prof Jako Olivier Bron van befondsing: Interne befondsing (SDL) Doelwitte: Die doel van die projek is om (1) netwerke te bou rondom die gebruik van multimodale leer en oop opvoedkundige hulpbronne, (2) kapasiteitsbou by die NWU en in Suider-Afrika, (3) opleiding van dosente in die gebruik van multimodale leer en oop opvoedkundige hulpbronne en die (4) doen en verspreiding van navorsing. Die projek sal ook:
|
Innoverende strategieë om meerjarige vraagstukke in wetenskaponderwys in Suid-Afrika aan te spreek
|
Projekleier: Dr Neal Petersen Bron van befondsing: NNS-projek (2018 - 2020) Doelwitte: Die volgende doelwitte sal hierdie navorsing rig: HOOFNAVORSINGSDOELWIT Eerstens, deur gebruik te maak van die derdegenerasie-kultuurhistoriese aktiwiteitsteorie (KHAT) as ʼn navorsingslens sal hierdie ontwerpgebaseerde navorsing wetenskaponderwysers se ondervindings van die intervensie vaslê om moontlike faktore te identifiseer wat hul verhinder om hierdie pedagogieë te gebruik. Daar sal ook bepaal word of hul deelname aan die intervensie ʼn invloed sal hê op hul selfgerigtheid in leer deur vas te stel hoe hulle hul eie professionele ontwikkelingsdoelwitte nastreef. HOOFINTERVENSIEDOELWIT Tweedens, ten einde data in te samel om die navorsingsdoelwit soos hierbo genoem, te bereik, sal kortleerprogramme (KLP’e) (die intervensie) ontwikkel word waarin wetenskaponderwysers deur middel van opleiding en die voorsiening van hulpbronne bygestaan word in die gebruik van innemende pedagogieë om blywende vraagstukke in wetenskaponderwys aan te roer. Die intervensie behels die gebruik van innemende pedagogieë soos die gebruik van alledaagse goedkoop materiaal (science-on-a-shoestring) om die beginsels van die aard van wetenskap in die klaskamer met onvoldoende hulpbronne, ondersoekendeleer, poppespel, koöperatiewe leer (KL), projekgebaseerde leer (PrGL) en probleemgebaseerde leer (PGL) onderrig-leerbenaderings te verwesenlik ten einde deelnemende wetenskaponderwysers se pedagogiese inhoudskennis (PIK) en hul selfgerigtheid in leer te ontwikkel |
Versterking van ingenieurstudente se selfgerigte leer deur probleemgebaseerde leer |
Projekleier: Prof Marietjie Havenga Bron van befondsing: NNS-projek (2017 - 2019) Doelwitte:
|
Die rol van inheemse kennis vir Selfgerigte Leer |
Projekleier: Prof Josef de Beer Bron van befondsing: NNS-projek (2016 - 2018) Doelwitte: Die doelwitte van hierdie navorsingsprojek sal wees om te bepaal:
|
Onderrig aan WTIW-onderwysers deur praktisyne van Inheemse Kennisstelsels |
Projekleier: Prof Josef de Beer Bron van befondsing: NNS-projek (2016 - 2018) Doelwitte: Die doelwitte van hierdie navorsingsprojek sal wees om te bepaal:
|
Onderwysers sonder Grense: Die skepping van inheemse kennis wetenskaplaboratoriums in plattelandse skole |
Projekleier: Prof Josef de Beer Bron van befondsing: Fuchs Stigting (2016 - 2019) Doelwitte: Die doelwitte van hierdie navorsingsprojek sal wees om te bepaal:
|
Bevordering van Aspekte van Selfgerigte Leer deur Verpersoonlikte en Adaptiewe Instruksie-ontwerp in Aanlynleeromgewings |
Projekleier: Prof Christo van der Westhuizen Bron van befondsing: Gesamentlike navorsingsprojekbefondsing: Swiss Distance University of Applied Sciences en NWU Doelwitte: Die doelwit van hierdie studie is tweevoudig. Eerstens, om die aspekte te bepaal wat SGL en domeinspesifieke vaardighede deur verpersoonlikte en adaptiewe instruksie-ontwerp in aanlynleeromgewings bevorder, en tweedens om ʼn raamwerk voor te stel vir die ontwerp van op-aanvraag domeinspesifieke SGL aanlynleeromgewings vir verpersoonlikte en adaptiewe leerervarings. ʼn Aantal domeinonderwerpe van Natuurwetenskappe is gekies om as voorbeelde te dien. Hierdie studie word ook gerig deur die volgende drie-vurknavorsingsvraag om te bepaal:
|
Konseptualisering van Selfgerigte Leer in Suid-Afrika: Praxis vir Volhoubare Bemagtigende Leeromgewings |
Projekleier: Prof Charlene du Toit-Brits Bron van befondsing: SDL-projek Doelwitte: Die oorhoofse doelwit is om SGL te konseptualiseer binne die unieke Suid-Afrikaanse konteks om ALLE onderrig-omgewings te verbeter wat effektiewe SGL-praktyke in Suid-Afrikaanse skole tot gevolg sal hê. Die potensiaal van die aanvaarding en implementerig van hierdie voorgestelde raamwerk sluit in:
|
Geografie-onderwysers se selfgerigte leervermoëns, hul betrokkenheid by selfgerigte professionele ontwikkelingsaktiwiteite en die implementering van aktiewe onderrig-en-leerstrategieë |
Projekleier: Prof A Golightly Bron van befondsing: IREA-fondse Doelwitte:
Ontwikkel riglyne vir die Departement van Onderwys en die SAOU om die betrokkenheid van geografie-onderwysers by selfgerigte professionele ontwikkelingsaktiwiteite ten einde effektiewe leerstrategieë in hul klaskamers te implementeer, te verbeter en te ondersteun. |
Die effek van koöperatiewe leer op die oplos van lewenswerklike wiskunde problem: ‘n saak vir selfgerigte leer. |
Projekleier: Mnr Mahlaba Sfiso Cebolenkosi Bron van befondsing: Selfgerigte Leer-befondsde projek Doelwitte: Hierdie projek word gedoen met die breë doel om die gevolge van samewerking en outentieke wiskundeprobleemoplossing te evalueer om selfgerigte leer by voordiens-wiskundeonderwysers in die tweede jaar te bevorder. Die doel is om die belangrikheid van die oplossing van outentieke wiskundeprobleme vir wiskunde-onderwysers se selfgerigte leer in ’n samewerkende leeromgewing vas te stel.
|
Die effek van die gebruik van historiese tema-kaartspel op die ontwikkeling van selfgerigte leer in derdejaar-BEd-geskiedenismodudules.
|
Projekleier: Dr Byron Bunt Bron van befondsing: SoTL-befondsing Doelwitte: Om die effek van die gebruik van ’n historiese tema-kaartspel op die ontwikkeling van selfgerigte leer in ’n derdejaar- BEd-geskiedenismodule vas te stel.
|
Ontwikkeling van effektiewe denkgewoontes vir selfgerigte leer deur ‘n gemengde leerspeletjie strategie vir vierdejaar BEd studente. |
Projekleier: Dr Byron Bunt Bron van befondsing: Geen Doelwitte: Om te bepaal hoe suksesvol ’n gemengde leerspeletjie-strategie is in die ontwikkeling van selfgerigtheid en effektiewe denkgewoontes.
|
Vasstelling van die waarde van ‘n skoolwye praktykgemeenskapprojek wat onderrigstrategieë gebruik om selfgerigte leer te bevorder. |
Projekleier: Dr Deon van Tonder Bron van befondsing: Doelwitte: Die hoofdoel van die studie is om vas te stel en te ondersoek hoe ’n skoolwye praktykgemeenskapprojek wat op effektiewe onderrigstrategieë fokus, die ontwikkeling van selfgerigte leer onder eerste- tot vierdejaar- BEd-studente ondersteun. |
Selfgerigte induksieprogram vir beginner onderwysers |
Projekleier: Dr Deon van Tonder Bron van befondsing: Doelwitte: Die hoofdoel van die studie is om vas te stel en te ondersoek hoe ’n selfgerigte induksieprogram beginneronderwysers kan toerus om hul eerste jare van onderrig te oorleef en bemagtig te bly in die voortdurend veranderende omgewing van onderwys.
|
Die oplos van lewenswerklike probleme in probleemgebaseerde konteks om wiskunde studente se selfgerigte leervaardighede te verbeter. directed learning skills |
Projekleier: Dr Tertia Jordaan Bron van befondsing: SoTL-fondse Doelwitte:
|
‘n Evaluering van die MOS-leerskoolmodel vir die bevordering van selfgerigte leer |
Projekleier: Prof Elsa Mentz Bron van befondsing: Geen Subprojekleiers: Alta Greeff, Johan van Lill, Wikus Breetzke, Josef de Beer, Christo van der Westhuizen, Jako Olivier, Charlene du Toit-Brits, Anitia Lubbe Kritiese lesers: Dr R Bailey en Prof HM Havenga
|