Jongste Nuus
EDU-LEAD internasionale seminaar oor onderwyserleierskap
EDULEAD het op Woensdag 19 Mei 'n internasionale aanlyn seminaar gereël en aangebied. Die tema van die seminaar was: Konseptualisering van onderwyserleierskap in die internasionale arena: Perspektiewe vanuit verskillende kulturele kontekste. Professor Charlie Webber van Kanada, buitengewone professor in EDULEAD, het as gasheer vir die seminaar opgetree. Die sprekers wat aanbiedings gedoen het, was onder andere prof Cecilia Fierro Evans van Mexiko, dr Nicholas Wachira van Tanzanië, prof Clelia Pineda Báez van Colombia en prof CP van der Vyver van NWU. Al die aanbieders is lede van die groter internasionale studie oor onderwyserleierskap, met professor Webber as projekleier. Die seminaar is bygewoon deur meer as 70 deelnemers uit verskillende lande regoor die wêreld, insluitend deelnemers uit Australië, Hongkong, Kenia, Namibië, Spanje, die Verenigde Koninkryk, die VSA, Zambië en Zimbabwe.
'n Algemene kenmerk van al die verskillende aanbiedings was dat onderwysleierskap gevorm en beïnvloed word deur die spesifieke kulturele konteks van die land. Onderwysersleiers word verder gesien as belangrike agente van verandering in skole wat wel 'n belangrike rol speel in skooleffektiwiteit sowel as die herstel van sosiale geregtigheid. Gedurende die besprekingstyd het baie van die deelnemers daaraan deelgeneem. Die uitdaging om so 'n internasionale aanlyn-geleentheid te organiseer, is om deelnemers oor verskillende tydsones te akkommodeer. Die terugvoering van die deelnemers na die seminaar was baie positief.
Edu-Lead aanlyn seminaar
Die Gevorderde Diploma (Skoolleierskap en -Bestuur)
Die Noordwes-Universiteit is deur SIOC Community Development Trust gekies as die voorkeurverskaffer vir die aanbieding van die Gevorderde Diploma in Onderwys (GDO) (Skoolleierskap en -bestuur) aan skoolleiers in die Noord-Kaap. Die GD) (SLB) is 'n nasionale program vir leierskapsontwikkeling vir skoolleiers en word beplan as 'n professionele en intreevlak-kwalifikasie vir skoolhoofde soos beoog in die Suid-Afrikaanse standaard vir skoolhoof (SASP).
Die program is 'n nuwe benadering wat nog nie deur die NWU, Fakulteit Opvoedkunde, aangebied is nie. Hierdie program vir gemengde leer sal twee jaar duur (2021 en 2022).
Die professionele kwalifikasie is daarop gemik om skoolleiers te bemagtig om hul skole effektief en strategies te transformeer deur tegnologie en navorsing in te werk.
Die program het begin in 2021 en al 80 studente het by die NWU geregistreer en begin met die Gevorderde Diploma: waar die NWU besluit het om onderwys na die studente te neem. Die eerste inleidingsessie het op 28 April tot 30 April 2021 in Kathu plaasgevind, waar studente skootrekenaars, maandelikse data en 'n inleidingsessie met die dosente ontvang het om aan die gang te kom. 'n Navorsingsprojek sal gelyktydig gedoen word om die rol van die program en afleweringsmodus op die ontwikkeling en verbetering van personeel op skole te bepaal.
AOSIS BOEK
Die navorsingseenheid Edu-Lead kondig met trots aan die publikasie van die boek: Leadership Approaches to Negotiate Challenges in a Changing Education Landscape
Die boek bestaan uit tien hoofstukke en is geredigeer deur dr Leentjie van Jaarsveld, prof Kobus Mentz en prof Charl Wolhuter.
Die boek demonstreer dat ’n botoon van pessimisme of gelatenheid ’n besondere probleem is van sowel die wetenskaplike as die algemene gesprek oor onderwys in Suid-Afrika, waar die skuld van alle euwels in die onderwysstelsel en onderwysinstellings voor die deur van historiese erfenisse en/of kontekstuele faktore (soos sosio-ekonomiese benadeling in die opvanggebiede van skole) of swak hulpbronne en infrastruktuur gelê word. Hierdie versamelde werk is geïnspireer deur die vele onlangs gepubliseerde artikels oor toppresterende skole (waaronder ook toppresterende skole in die platteland/townships), waarin aangetoon word dat goeie leierskap sodanige kontekstuele en ander uitdagings kan oorkom. Die boek bespreek die kwessie van leierskap in Suid-Afrikaanse skole vanuit verskeie perspektiewe en dra sodoende by tot die ontwikkeling van die wetenskaplike diskoers oor Onderwysleierskap in Suid-Afrika (prof. Charl Wolhuter, 2020).
Outeurs:
Dr Arrie van Wyk, dr Branwen Challens, prof Charl Wolhuter, prof CP van der Vyver, dr Deon Vos, dr Jan Khumalo, prof Kobus Mentz en dr TT Tapala
Me Annadene Malan was mede-outeur saam met prof CP Van der Vyver. Sy is tans ‘n onderwyseres.
The EDU-LEAD READ
- Dr CP van der Vyver - 14th International Congress on Educational Administration [2-4 Mei 2019]
- Prof Tony Townsend (Griffith University) – Prestige lesing [5 Julie 2019]
- Navorsingsprojek aktiwiteite van Dr Siphokazi Kwatubana en Me Melody Mtimkulu [19-21 Junie 2019]
Akademiese gesprekke
Publikasies
Internasionale studente
Opkomende geleenthede
Photo gallery